Am nascut prin cezariana la un renumit spital privat din Bucuresti in ianuarie 2022. Am platit pentru cel mai scump pachet de nastere din cadrul maternitatii repective, 12.700 lei, care permitea internarea mea cu un insotitor in aceeasi rezerva care imi era destinata in exclusivitate. Exista pachete de naștere si mai scumpe la alte maternitati private. Operatia de cezariana a fost programata in functie de medici, cei de la acest spital privat comunicandu-mi la ce ora sa ma prezint pentru internare. La data si orele stabilite, m-am internat, fiind imediat preluata pentru pregatirea inaintea operatiei.
Prima problema a intervenit chiar in ziua internarii.
Am ales sa ma internez cu sotul meu, conform celor stabilite in contractul incheiat cu acest spital privat, potrivit pachetului pentru care am optat. Rezerva nu era gata, desi eu m-am prezentat la ora stabilita de ei. Cat eu am fost in operatie, sotul meu a fost nevoit sa astepte pe holurile spitalului 4 ore si putin fiindca rezerva nu era gata si nu s-a putut interna si acomoda in rezerva. Referitor la aceasta rezerva, pe langa faptul ca a fost extrem de mica, iar mobilierul prezenta deteriorari, sotul meu care s-a internat cu mine nici nu a avut un pat al lui, a dormit pe o canapea incomoda. Operatia a decurs in regula, medicul obsterician si cel anestezist au fost de nota 10. Insa sala de operatii a lasat de dorit la capitolul dotari. Masa de operatii a fost extrem de mica (abia am incaput pe ea, desi sunt normo-ponderala) si nici nu era stabila, s-a tot miscat in timpul operatiei.
Lipsa de atentie și îngrijiri normale după cezariană a personalului medical.
Sectia ATI si ginecologie au fost in regula, desi trebuie sa subliniez ca ar fi fost normal sa mi se faca toaleta de cel putin 2 ori pe zi dupa operatie, nu sa trebuiasca eu sa solicit tot timpul acest lucru (asa se procedeaza in mod normal, tocmai ca sa se evite dezvoltarea de infectii, avand in vedere ca pacienta proaspat operata nu se poate misca, nu isi poate face toaleta singura, iar sonda urinara se scoate dupa 24 de ore). Aceleasi mentiuni sunt valabile si in privinta ingrijirii plagii post-operator. A trebuit sa solicit eu expres, in mai multe randuri, sa mi se dea comprese sterile pentru rana si sa mi se dea cu betadina. Acest lucru nu mi se pare firesc, asistentele ar trebui sa stie ce trebuie facut, nu pacienta sa fie nevoita sa tot ceara ceea ce e normal si sa tot insiste, mai ales la cat bani dai pentru o nastere la privat.
In privinta sectiei de neonatologie, aceasta a fost cu adevarat jalnica.
Medici incompetenti si neseriosi. In primul rand, chiar anterior internarii, in cadrul consultului pre-natal, am spus clar si raspicat faptul ca viitorul bebelus are intoleranta la lactoza (antecedente familiare clare cu intoleranta la lactoza si care se mostenesc de catre copil), un lucru important de care trebuia sa se tina seama.
Le-am spus de istoricul de APLV dar nu m-a auzit nimeni.
Dupa nastere, am repetat, de nenumarate ori, acest aspect, atat medicilor neonatologi care s-au perindat pe la mine, cat si tuturor asistentelor. Nu s-a tinut seama de intoleranta la lactoza a bebelusului si acesta a fost hranit cu lapte Hipp cu lactoza. Rezultatul a fost ca nou-nascutul (un copilas de o zi) s-a stricat rau de tot la stomac, a facut scaune proaste, acide si explozive, nici nu mai stiu cate pe zi, lucru foarte grav la un nou-nascut si care ar fi trebuit sa fie cunoscut de medicii neonatologi (cu atat mai mult cu cat mi-am racit efectiv gura tot spunandu-le ca bebelusul are intoleranta la lactoza).
Dezamăgire în urma interacțiunii cu secția de neonatologie
De asemenea, nu am putut discuta cu niciun medic neonatolog de la cap la coada. In prima zi cand a venit neonatologul, am obtinut informatii incomplete despre copil si apoi a plecat cu pretextul ca avea o urgenta si cu promisiunea ca va reveni ca sa terminam discutia inceputa. Nu a mai revenit si nici nu am reusit sa mai dau de acest medic, desi am telefonat de nenumarate ori pe sectia de neonatologie, tocmai in acest scop.
Ulterior, vrand sa aflu informatiile minime si de bun-simt despre copil (greutate la nastere, lungimea, scorul Apgar, cu ce lapte e hranit, cat mananca la o masa, cate mese pe zi are, cate scaune face, daca are o stare generala buna etc.), a venit un medic care era de garda (deci nu imi putea da decat informatiile din fisa e observatie). In zilele urmatoare, nu am avut dialog cu acelasi medic neonatolog si am discutat ba cu un medic, ba cu altul si asta numai dupa multe solicitari exprese din partea mea.
Asitentele păreau deranjate de solicitarile mele de proaspătă mămică.
Imediat dupa operatie si de indata ce am ajuns in rezerva, mi-au adus copilul la alaptat, desi eu nici nu ma puteam misca din pat si nici nu apucasem sa ma dezmeticesc (era primul copil). Nu mai discut ca nu aveam niciun pic de lapte (tocmai fusesem operata si nu se instalase lactatia), dar asistentele nici macar nu s-au obosit sa ma ajute sa imi puna copilul in brate, ci l-au lasat pur si simplu in patutul lui de parca eu as fi putut sa ma ridic din pat, sa ma duc pana la patutul lui, sa il ridic si sa il iau in brate?! Cand am solicitat asistentelor ca sa ma ajute sa imi puna copilul la san, atitudinea lor a fost ca sunt deranjate de aceste solicitari.
Experiență neplăcută cu consultantul în alăptare din maternitatea privată.
Punctul culminant a fost atins cand a venit o doamna consilier in alaptare, extrem de „competenta” cu o atitudine de scarba totala fata de orice dialog pentru subiectul „alaptare”, desi se pretindea consiler pe asa ceva. In afara de faptul ca nici nu s-a invrednicit sa imi dea vreun sfat sau sa imi raspunda intrebarilor (a se sublinia ca eram la prima sarcina), butonand telefonul in tot acest timp, atitudinea dnei consilier de acreala si scarba a culminat cu afirmatia acesteia ca se grabeste si in cateva minute a si plecat din rezerva, lasandu-ma acolo cu copilul. Vin si ma intreb, retoric si cu gust amar, pentru ce am platit atatia bani cu atatea optiuni incluse in pachetul de nastere?! Dupa opinia lor, pretul includea neglijenta, incompetenta, nepasarea si dispretul celor de la sectia de neonatologie.
Lipsa de organizare din partea echipei administrative.
In ziua externarii, s-a atins un nou nivel al nesimtirii, de data aceasta din partea managementului (conducerii administrative) a spitalului.
Am fost informata ca trebuie sa eliberez rezerva la orele 12. Ca un om civilizat, care intelege ce inseamna punctualitatea si organizarea, la orele 11:40, aveam deja lucrurile impachetate, eram imbracata in hainele de strada si gata sa eliberez rezerva, asa cum mi s-a cerut. Surpriza neplacuta a fost mare cand am constatat ca se fac orele 12 si nu primisem nici fisa mea de externare, nici fisa de extenare a copilului, desi telefonasem din timp ca sa le spun sa intocmeasca fisele de externare fiindca la orele 12 voi elibera rezerva.
Am asteptat imbracata, cu bagajele facute, inca 2 ore si jumatate pe medicul neonatolog pentru cateva informatii necesare externarii, desi am telefonat in numeroase randuri ca sa intreb ce se intampla, de ce dureaza atat si cand ma voi putea externa (cu sublinierea ca rugasem pe mama sa vina la spital cu masina ca sa ma ia la orele 12, deci si ea a fost nevoita sa astepte pe holuri 2 ore si jumatate). Intarzierea asta probabil explica de ce, cu 3 zile inainte, la internare, nici rezerva mea nu era gata si sotul a asteptat pe holuri 4 ore. O bataie de joc!
M-am temut pentru viața copilului meu când am ajuns acasă.
Cand m-am externat, intr-un final, si am ajuns acasa cu copilul meu in varsta de 3 zile, am simtit ca se prabuseste totul. Imediat cum am ajuns acasa, copilul a facut inca 3-4 scaune proaste, explozive, avea burtica facuta pacuta praf si avea un eritem fesier de care nu mi-a zis nimeni si pe care nu aveam cum sa il descopar in spital cata vreme el era schimbat de asistente. Avea la fund si pe scrot efectiv rana, totul era carne vie. Este greu de descris ce simte o proaspata mama, operata de 3 zile, cu operatia care inca durea groaznic, sa isi vada copilul nou-nascut in halul in care mi-am vazut eu copilul… si asta dupa ce am ales sa nasc intr-un spital particular si sa platesc o suma de bani considerabila tocmai in speranta unor conditii bune si a existentei unei griji pentru pacient, a unui tratament bun si a unei conduite profesionale la cel mai inalt nivel.
In ziua externarii, ajunsa acasa cu copilul in starea pe care am aratat-o, am sunat la spitale, la ce medici cunosteam ca sa reusesc sa imi salvez copilul. Pe scurt, era sa imi moara copilul de 3 zile din cauza ca „profesionistii” de la acest spital privat nu au avut grija de el, desi eu le-am spus clar despre orice problema aveam cunostinta in legatura cu antecedentele medicale ale familiei si am insistat sa aflu detalii despre copil!! Nu as mai merge vreodata la acest spital si nu doresc nimanui sa treaca prin ce am trecut eu, de aceea am si ales sa imi impartasesc povestea!!!
CITEȘTE ȘI DESPRE: Prima respirație a nou născutului și primele momente ale mamei cu nou născutul
CITEȘTE ȘI: Sunt sigură că nașterea naturală doare pe moment și după trece, dar o cezariană poate să doară toată viața
Descoperă mai multe la Clubul Bebelusilor
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.