Ce se intampla daca iei prea mult acid folic in sarcina?

Cercetari anterioare au demonstrat ca restrictia de crestere intrauterina se asociaza cu o incidenta redusa a alergiilor, inclusiv a astmului si a alergiilor alimentare. Echipa de cercetare a inceput prin a studia 3 grupe de miei: proveniti din oi cu o placenta mica, deci suferind de restrictie de crestere, din oi cu placenta mica, si carora li s-au dat doze mari de acid folic in ultima luna de gestatie, si oi cu placenta normala si dieta normala. Dintre cele 3 grupe, mieii nascuti din sarcini cu restrictie de crestere au avut cel mai mic risc de a dezvolta alergii. Totusi, mieii proveniti din sarcini suplimentate cu acid folic, au pierdut aceasta protectie suplimentara. 

Cum se transpune asta in cazul mamelor?

Rezultatele preliminare obtinute pledeaza impotriva administrarii de acid folic pe perioada ultimelor doua trimestre de sarcina. Tubul neural se dezvolta extrem de devreme in sarcina. Folatul are un rol esential in diviziunea celulara, iar nevoia de acid folic este crescuta in perioada in care se produc numeroase diviziuni, cu o viteza mare, cum e in perioada conceptiei si a primelor saptamani de sarcina

In concluzie, ar trebui sau nu sa iei suplimente de acid folic?

Probabil ca ai auzit termenii de „acid folic” si „folat” folositi ca sinonimi. E important sa stii ca exista, totusi, o diferenta: acidul folic este un compus sintetic, in timp ce folatul este forma naturala a acestei vitamine din grupul B. Folatul este foarte important in perioada de conceptie si in sarcina timpurie, si e cu atat mai important sa il suplimentezi, cu cat organismul uman nu reuseste sa creeze rezerve.

Probabil ca cea mai simpla solutie este sa iei un supliment, dar e bine sa afli daca aceasta este si cea mai potrivita varianta in ceea ce te priveste, mai ales daca faci parte din randul persoanelor cu o mutatie a genei MTHFR.

Este demonstrat ca deficienta de folat are efecte grave asupra bebelusului in plina dezvoltare, dar acidul folic poate uneori sa contribuie la problema de ansamblu. 

Prin urmare, cea mai buna metoda de a te asigura ca in corpul tau exista destul folat, e sa ai o dieta variata si bogata in surse naturale: frunze verzi, fructe rosii si portocalii. Pe de alta parte, poti evita produsele imbogatite cu acid folic, cum sunt unele variante de fainuri, caci un consum regulat ar putea insemna ca primesti prea mult acid folic pe parcursul intregii sarcini. 

Tie ce sfaturi ti-a dat medicul in legatura cu suplimentele de acid folic?