TU: In saptamana 32 de sarcina varful uterului este acum cam la 12 cm deasupra buricului iar cantitatea de sange a crescut cu 50% pana acum. Organismul tau are mare nevoie de fier pentru a face fata necesitatilor tale si ale bebelusului.

Multe femei au o carenta de fier chiar dinaintea sarcinii si prin urmare vor asigura si mai greu fierul necesar. Fierul este un mineral esential in sarcina si este important sa sporesti cantitatea de alimente ce il contin. Fierul este important cu atat mai mult cu cat in ultimele 6 saptamani de sarcina bebelusul isi face rezerve de fier necesare nevoilor sale din primele luni de viata extrauterina alaturi de fierul din laptele matern sau laptele formula.

Surse bune de fier sunt: carnea rosie, galbenusul de ou, ficatul de pui, broccoli, spanacul, cerealele integrale, rosiile, lintea, quinoa, nautul, prunele uscate, avocado, migdale, nuci, afinele, zmeura.

Fierul prezent in produsele de origine animala se absorbe mai usor comparativ cu cel din sursele vegetale. Pentru a creste absorbtia fierului, se recomanda asocierea alimentelor ce contin fier cu cele bogate in vitamina C.

Anemia este des intalnita in timpul sarcinii si apare atunci cand in sangele mamei sunt mai putine celule rosii decat ar trebui in mod normal. 

Odata cu coborarea copilului in uter vei simti o presiune in zona pelviana. Majoritatea femeilor se simt obosite iar dormitul incepe sa devina pe zi ce trece mai dificil. Pentru a mai diminua durerile de spate exista anumite precautii de care poti sa tii cont :

  • Evita purtarea pantofilor cu toc foarte inalt sau cu talpa plata si alege pantofii cu talpa ortopedica sau pantofii cu toc mediu si gros.
  • Dormi pe o parte cu o pernuta intre picioare.
  • Nu ridica plase grele cu cumparaturi sau bidoane de apa.
  • Dormi pe o saltea tare.
  • Cand te apleci, foloseste genunchii decat sa te apleci din talie.
  • O pernuta in spatele tau cand stai pe scaun sau un scaun cu spatar curbat te-ar mai putea ajuta.

Contractiile Braxton Hicks se intensifica ducandu-te tot mai des cu gandul la nastere. Mentine pielea hidratata si o alimentatie sanatoasa si echilibrata. Continua sa faci exercitiile Kegel. Daca ai mici probleme atunci cand razi sau stranuti ar fi bine sa porti absorbante. In urmatoarele saptamani situatia s-ar putea inrautati.

Se vorbeste despre travaliu si nastere prematura atunci cand acestea se produc inainte de saptamana 37 de sarcina, in acest caz, bebelusul este considerat prematur. Exista doua teste disponibile pentru femeile cu risc crescut de travaliu prematur. Ele sunt reprezentate de masurarea ecografica a lungimii cervixului si de testul fibronectinei fetale.

Te-ar mai putea interesa:

Cum sa respiri la inceputul travaliului?
Cum iti dai seama ca a inceput travaliul?
Importanta relaxarii la inceputul travaliului
Inducerea travaliului
Cum iti ajuti bebelusul sa vina mai usor pe lume?
Pericolele nasterii medicalizate excesiv

COPILUL TAU: Bebelusul  masoara acum  29 cm si cantareste in jur de 1,8 kg.

Bebelusul arata ca un nou nascut. Doarme in cea mai mare parte a timpului si are tot mai putin spatiu in care sa se miste. Miscarea in uter este importanta deoarece consolideaza scheletul  si ajuta la construirea muschilor. Stratul de grasime de sub piele a mai crescut astfel ca aceasta nu mai este asa de transparenta. Copilul deschide si inchide ochii si continua exercitiile de respiratie. Incepand de acum bebelusii au momente cand viseaza in timpul somnului. Scanarea creierului bebelusilor a evidentiat tipare asemanatoare adultilor in timpul visului.

Uite ce se intampla cu tine si bebelusul tau in Saptamana 33 de sarcina